Κι ενώ η οικονομία υποφέρει, οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων αισθάνονται μια χαρά τώρα τελευταία, η φέτα, οι ελιές, ο κρόκος, η μαστίχα και το ελληνικό ψάρι κερδίζουν τους ουρανίσκους του πλανήτη και στη σκιά του παλιού αγρότη γεννιέται μια νέα γενιά παραγωγών, που παίζει στα δάχτυλα το μάρκετινγκ, κυκλοφορεί με λάπτοπ στα χωράφια και συνενοείται σε άπταιστα αγγλικά, δημιουργώντας καινοτόμα προϊόντα με φαντασία. Η νέα τοπική παραγωγή μεταφράζεται σε εθνική περηφάνεια, πολιτισμό, υγεία και νοστιμιά αλλά και αισιοδοξία για το οικονομικό μας μέλλον. Η Ελλάδα είναι χώρα γκουρμέ και επιτέλους, μπορούμε να είμαστε περήφανοι που μεγαλώσαμε με φέτα και τραχανά.
Καινοτομία δεν σημαίνει άλλη μια μαμαδίστικη μαρμελάδα ροδάκινο
Αβγά σαλιγαριού, μουστοπιπεριές, χοχλιοί μπουμπουριστοί και τουρσί, στριφτάρια με σπιρουλίνα και μανταρίνι, τσίπουρο με σαφράν, παξιμάδια από χαρούπι, μαρμελάδα μήλο με πιπέρι καγιέν, σιρόπι αρώνιας, μουστοπιπεριά, μέλι με πραλίνα φουντουκιού, γλυκό κουταλιού ελιά, ελιξίριο ξυδιού που πίνεται και σαν λικέρ, συκομπάρες με μπαχαρικά, βουβαλίσιο παγωτό και λαζάνια με βασιλομανίταρα, το ελληνικό χωριό αναβαθμίζεται και δείχνει το πιο γκουρμέ του πρόσωπο.
Έξω πάμε καλά
Πρώτοι παγκοσμίως στις εξαγωγές ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας, τρίτοι στις εξαγωγές ελιάς, ελαιόλαδου, ακτινιδίων και κρόκου, πέμπτοι στις εξαγωγές σπαραγγιών, δέκατοιπέμπτοι στα τυροκομικά και με 30 δις ευρώ για το 2014 από τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, ο πρωτογενής τομέας μεταμορφώνεται σε διέξοδο που οφείλεις να διδάξεις στον επαγελματικό προσανατολισμό.
ΠΟΠ με τη βούλα
Τα ΕΛΤΑ αποφάσισαν να εκδώσουν γραμματόσημα με όλα τα ΠΟΠ ελληνικά προϊόντα και με 101 κατοχυρωμένες νοστιμιές, η Ελλάδα μπορεί πια να πουλάει σταθερή ποιότητα, κατωχηρωμένες αξίες και την απόλυτη μοναδικότητα της κάθε περιοχής, ανεβαίνοντας τάχιστα στην 5η ευρωπαϊκή θέση και έχοντας πίσω της μόνο την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Στη λίστα αναμονής και στο κατώφλι της πιστοποίησης, ακολουθούν προιόντα των νησιών και της Βόρειας Ελλάδας αλλά και η βιολογική παραγωγή που δεν έχει ακόμη μπει στο χορό.
Οι γίγαντες Πρεσπών είναι μόδα!
Το νέο χωριό και τα προϊόντα του μπαίνουν στα καλύτερα εστιατόρια της πόλης, εκτοπίζοντας τους σολομούς, το χαβιάρι και τους αστακούς Ατλαντικού. Οι μεγάλοι σεφ της δημιουργικότητας εμπνέονται με τραχανά, χειροποίητες γκόγκες και μακεδονικό κουσκουσάκι, η Cookoovaya σερβίρει παστιτσάδα και αρνάκι με τραχανά στη γάστρα, τα Άργουρα μαγειρεύουν γκόγκιλες από την Εύβοια και κρίταμο από την Κρήτη, το Φανάκι σερβίρει ατόφια σύσσωμη την ελληνική μικρή παραγωγή του μεζέ, από βολάκι της Άνδρου μέχρι λουκάνικο με μαραθόσπορο από την Τήνο, το Τεφαρίκι μας συστήνει τον ξεχασμένο αρχαιοελληνικό μαύρο χοίρο και τα φιλετάκια θεσσαλικής προβατίνας. Στο σπίτι, πάλι, τα νούμερα δείχνουν πως όσο δεν υπάρχει χρήμα, τόσο ανεβαίνει το ξεχωριστό ελληνικό προϊόν: αν δεν σου περισεύουν να βγεις έξω, προτιμάς μια εκλεκτή μορταδέλα της Δράμας κι ένα ελληνικό βιολογικό κρασί μπροστά στην τηλεόραση.